Το Γυμνάσιο Δροσιάς βρίσκεται στην πιο κεντρική και πυκνοκατοικημένη περιοχή της πόλης της Λάρνακας. Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1976-1977. Δημιουργήθηκε, για να καλυφθεί ένα μέρος του κενού που προκλήθηκε από την τουρκική εισβολή όσον αφορά το στεγαστικό , μέσα σε δύσκολες συνθήκες για τον τόπο και την Παιδεία γενικότερα.
Το κτίριο προϋπήρχε. Ήταν παλιό τουρκοκυπριακό σχολείο. Ένας γέρος τούρκος, άκληρος, ο οποίος ζούσε στο χώρο αυτό μέσα σ’ ένα μεγάλο περιβόλι δώρησε το κτήμα του στον ΕΦΚΑΦ (Βακκούφια, περιουσία της μουσουλμανικής κοινότητας), για να γίνει σχολείο. Πράγματι κτίστηκε το σχολείο και έρχονταν σ’ αυτό μαθητές, με λεωφορεία, από τις τουρκοκυπριακές συνοικίες μέχρι το 1964. Μετά τις διακοινοτικές ταραχές το σχολείο έκλεισε και για αρκετό καιρό ήταν έρημο. Αργότερα ενοικιάστηκε από Κύπριο ιδιώτη και για ένα χρονικό διάστημα λειτούργησε ως Κέντρο Ανώτερων Σπουδών Αμμοχώστου (Κ.Α.Σ.Α.).
Αρχικά διέθετε έντεκα αίθουσες διδασκαλίας μέχρι το 1979-1980, οπότε συμπληρώθηκε η νέα πτέρυγα του σχολικού κτιρίου. Το σχολείο συνεχώς ανακαινίζεται, συμπληρώνεται και εκσυγχρονίζεται. Σήμερα διαθέτει δεκαοκτώ αίθουσες διδασκαλίας, ειδικές αίθουσες για τη Μουσική, την Τέχνη, την Οικιακή Οικονομία, την αίθουσα Πολυμέσων,δύο εργαστήρια Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, Θέατρο, Βιβλιοθήκη, τρεις αίθουσες Πληροφορικής εφοδιασμένες με αρκετούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για τις ανάγκες του μαθήματος 3 λυόμενες αίθουσες από τις οποίες η μια φιλοξενεί την ειδική μονάδα που από πέρυσι λειτουργεί στο σχολείο καθώς και γήπεδα καλαθόσφαιρας, πετόσφαιρας και ποδοσφαίρου.
Κατά το σχολικό έτος 2019-2020 φοιτούν 421 μαθητές και μαθήτριες που κατανεμήθηκαν σε δεκαεννέα τμήματα. Λειτουργούν 5 τμήματα Α΄τάξης, 8 Β΄τάξης και 6 Γ΄τάξης. Τα πέντε από αυτά είναι διακινούμενα. Οι μαθητές προέρχονται κυρίως από την περιοχή Δροσιάς και κατά ένα μικρό ποσοστό από το χωριά της επαρχίας Λάρνακας.
Το σχολείο συμμετέχει σε πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, που συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και τους δίνουν τις ευκαιρίες ν’ αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους, να επικοινωνήσουν , να δραστηριοποιηθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικά, ανθρωπιστικά και πολιτιστικά.
Τη χρονιά που πέρασε έγιναν αρκετά έργα για τον εξωραϊσμό του σχολείου. Ανακαινίστηκε η καντίνα, έγινε επίστρωση του γηπέδου με premix, διαμορφώθηκε ο χώρος στάθμευσης, φυτεύτηκαν δενδρύλια και τοποθετήθηκε αυτόματο σύστημα άρδευσης.
Συντηρήθηκε ακόμα η στέγη και βάφτηκε το κτίριο. Φέτος έχουν αρχίσει έργα για τη συντήρηση του περιτειχίσματος.
Το σχολείο συνέβαλε να αρχίσουν ανασκαφές στο παρακείμενο πρατήριο βενζίνης όπου υπάρχει μαρτύριο και ναΐσκος αφιερωμένος στον Άγιο Θεράποντα σύμφωνα με την Παράδοσή μας. Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως κάποια στοιχεία και σίγουρα η μελέτη τους θα φωτίσει και περισσότερο όσα η Παράδοση διασώζει.