ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΛΟΓΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
ΘΕΜΑ: ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ: ΕΥΛΟΓΙΑ Ή ΚΑΤΑΡΑ;
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πλέον γεγονός στις ζωές μας. Τα δυνητικά οφέλη της για τις
κοινωνίες μας είναι πολλαπλά, παράλληλα όμως ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους. Υπό
τον τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Κατάρα ή Ευλογία;» πραγματοποιήθηκε για πρώτη
φορά Διασχολική Διαλογική Συζήτηση (Debate) στα Αγγλικά, με τη συμμετοχή δύο
Γυμνασίων της πόλης της Λάρνακας, του Γυμνασίου Δροσιάς και του Μουσικού
Σχολείου Λάρνακας, «Μίκης Θεοδωράκης», που εδράζεται στο Λύκειο Αγίου Γεωργίου.
Η διασχολική διαλογική συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 14
Οκτωβρίου 2024 στο Θέατρο του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λάρνακας
Η ομάδα του Γυμνασίου Δροσιάς τάχθηκε υπέρ της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης,
ενώ το Μουσικό Σχολείο Λάρνακας εναντίον. Κατά τη διάρκεια της διαλογικής
συζήτησης, συζητήθηκαν σε βάθος οι θετικές και αρνητικές επιπτώσεις της Τεχνητής
Νοημοσύνης και έγινε αναφορά σε τρόπους αποφυγής των πιθανών αρνητικών
επιπτώσεων. H διαλογική συζήτηση εμπεριείχε στοιχεία της εξομοίωσης της Γενικής
Συνέλευσης του Ευρωπαïκού Κοινοβουλίου Νέων, όπως είναι οι ομιλίες (defense
speeches, attack speeches και summation speeches) και το General Assembly. Τη
συζήτηση, η οποία ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και ενδελεχής, με τεκμηριωμένα
επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν
μαθητές/τριες του Λυκείου Αγίου Γεωργίου καθώς και καθηγητές/τριες.
Η Ομάδα του Γυμνάσιο Δροσιάς αποτελείτο από τους μαθητές και μαθήτριες: Δάφνη
Νικολάου Γ1, η οποία είχε τον ρόλο της Αρχηγού, Γεωργία Φιλίππου Γ1, Στέλιο Πετρίδη
Γ1 Αντρέα Τζιαπούρα Γ2, Έριν Πώλα Γκλόβερ Γ4 και Χριστόδουλο Αρσένογλου Γ5.
Την Κριτική Επιτροπή απάρτιζαν η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Μαρία Χατζηθεοχάρους
(Πρόεδρος) και οι μαθητές του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Δήμητρα Πλεγχίδου, Μιχαήλ
Νταλάκα και Αντώνη Παπαευρυπίδη, οι οποίοι είχαν λάβει μέρος σε προηγούμενες
Διασχολικές συζητήσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια στο Γυμνάσιο Δροσιάς,
από όπου ξεκίνησε και ο θεσμός των Σχολικών Διαλογικών Συζητήσεων. Η Κριτική
Επιτροπή αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα της Διασχολικής Διαλογικής Συζήτησης ήταν
ισόπαλο, εφόσον και οι δυο Ομάδες παρουσίασαν με ευχέρεια και εμπεριστατωμένα τις
θέσεις τους, αντικρούοντας με στοιχεία από έρευνες και μελέτες τα επιχειρήματα της
αντίπαλης Ομάδας.
Με το πέρας της εκδήλωσης, οι μαθητές/τριες τόνισαν ότι, μέσα από τη διαδικασία
προετοιμασίας για τη διαλογική συζήτηση απέκτησαν δεξιότητες και εμπειρίες που θα
τους συνοδεύουν μια ζωή! Το πλήρες βίντεο της Διασχολικής Διαλογικής Συζήτησης θα
αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.
Όλοι οι μαθητές/τριες απέδειξαν περίτρανα ότι μπορούν να χειριστούν την Αγγλική
γλώσσα με ευχέρεια και να συζητήσουν σοβαρά θέματα σε βάθος και με κριτική σκέψη,
επιδεικνύοντας πνεύμα ομαδικότητας, σεβασμού της αντίθετης άποψης και
αλληλοκατανόησης. Την οργάνωση της εκδήλωσης και την προετοιμασία των μαθητών
ανέλαβαν οι καθηγήτριες Αγγλικών, κ. Έλενα Καλλή (Γυμνάσιο Δροσιάς) και η κ. Άντια
Μαυρομάτη (Μουσικό Σχολείο Λάρνακας).